Uusi virtuaalassistente asub ametisse aina rohkem ning seetõttu on ka konkurentsis püsimine keerulisem. Igaüks peab rohkem pingutama, et leida just endale sobivad kliendid. Üks võimalus, kuidas virtuaalassistentide seast välja paista on leida oma nišš.
Alustades on kindlasti soov aidata kliente paljudes eri ülesannetes. Kliendibaasi kasvades kasvab ka sinu enesekindlus teha rohkem teadlikke valikuid teenuste pakkumisel.
INSIDEA artikli kohaselt tõuseb virtuaalassistentide töötasu sageli koos spetsialiseerumise ja nišiteenuste pakkumisega, sest spetsiifilised oskused on kõrgemalt hinnatud. Spetsialiseerumine võimaldab virtuaalassistentidel pakkuda suuremat väärtust, mis võib õigustada kõrgemat tunnitasu.
Allikas: https://insidea.com/blog/virtual-assistant/latest-virtual-assistant-stats/
Tugevused ja oskused
Analüüsi oma oskuseid ja kogemusi. Millistes valdkondades sa juba praegu end pädevalt tunned? Millised ülesanded panevad sul silma särama? Proovi leida 2-3 teenust, milles tunned end tõeliselt tugevalt. See aitab tõsta efektiivsust ja loob professionaalsema kuvandi.
Sinu sihtgrupp ja nende vajadused
Millised on kliendid, kellega koostööd tehes tunned, et panustad nende edusse maksimaalselt? Kui sa oled täpselt paika pannud oma sihtgupi, siis on lihtsam kaardistada ka nende vajadusi. Virtuaalassistendina saad otsustada, kas soovid pakkuda teenust näiteks koolitajatele, e-poe omanikele või raamatupidajatele. Sihtgrupi valik aitab sul kitsendada oma niši valikut, sest kui koolitajal läheb palju abi vaja veebikoolitustel tehnilise toe näol, siis raamatupidaja võib vajada rohkem abi hoopis arvete sisestusel.
Tee turuuuring virtuaalassistentide seas
Vaata, milliseid teenuseid pakuvad teised virtuaalassistendid. Mõtle, kuidas saaksid eristuda. Kas saaksid pakkuda midagi spetsiifilist või lahendada hoopis mõne konkreetse sihtgrupi valupunkti? Tutvu teiste virtuaalassistentide kodulehtede ja sotsiaalmeedia kontodega.
Testi ja kohanda oma nišši
Ole paindlik ning katseta! Kohanda oma teenustepaketti vastavalt klientide vajadustele. Esialgu võib see tähendada laiemat teenustepaketti, kuid see aitab sul hiljem spetsialiseeruda just selles valdkonnas, mis toob kliendile enim väärtust ja kasumlikkust.
Jälgi ka iseenda rahulolu ja efektiivsust. Kui mõni ülesanne muutub liiga rutiinseks või ei paku enam rahulolu, siis võib olla aeg oma fookust ümber suunata.
Kokkuvõtteks on nii eristumise kui ka kõrgema tasu saamise nimel kasulik leida oma nišš, kuid see annab kõige enam väärtust siis, kui see sul ka silma särama paneb! Nišši leidmine võib olla pikk protsess. Oluline on jätkata katsetamist, õppimist ja arenemist.
Soovin sulle edu oma niši leidmisel! Selleks, et saada veel enam inspiratsiooni vaata ka Assistendikooli YouTube’i kanalis kohtumisi virtuaalassistentidega sarjas “Virtuaalne assistent fookuses“.
Päises kasutatud pilt on loodud AI’ga.
Jaga kasulikku artiklit ka teistele huvilistele!