Kuidas alustada virtuaalse assistendina?

Kuidas alustada virtuaalassistendina?

Jagan sinuga mõned soovitused, kuidas alustada virtuaalassistendina enda teenuste pakkumisega teistele mikro- või väikeettevõtetele.

Esiteks on oluline enda tegevuste ja soovide planeerimine ja mõelda oma äritegevuse läbi mõtlemine. Äriplaani koostamine aitab seda näiteks väga hästi teha. 

Pane paika, mida sa soovid saada, mida soovid anda ja millega sa saad enda kliente aidata. 

Pane ka paika enda piirid:  millistel aegadel sa töötad, mitut klienti sa soovid või vajad, et teenida soovitud sissetulekut. Kas sa soovid teha seda lisatööna või liikuda kiirelt täiskoormusele? Võib-olla unistad hoopis oma agentuuri ta virtuaalassistentide tiimi loomisest?

Mõtle läbi mitu tundi sa töötada soovid ja saad ning millistel aegadel (päevad, kellaajad) sa töötad. Kas soovid töötada iga päev või on mõned päevad nädalas, kus sa üldse ei tööta?

Miks see on oluline?

Sellepärast, sest see aitab sul vältida olukorda, kus sa võiksid öelda jah tööpakkumisele, mis ei sobi sinu plaanidega. Tihti tekib olukordi, kus soovitakse kiiresti leida endale klient ning siis võetakse kõik pakkumised vastu. Niiviisi kiirustades võid aga end hoopis sobivamate ja paremate võimaluste ees juba kinni panna.

See ei pruugi olla ei sinu ega ka sinu kliendi huvides. Kliendi suhtes ei ole aus, kui ütled alguses, et olen nõus, aga samas ei soovi sa õhtuti või nädalavahetusel töötada.

Iga ühe jaoks on olemas parim klient ja sobivam koostööpartner. Parim tulemus tuleb sellest kui kliendiga on klapp.

Pane kirja oskused, mis sul juba olemas on. Leia vähemalt kolm asja, millega sa saad abistada ja sa saadki juba kohe alustada. Tihti jääb alustamine selle taha, et arvatakse, et ei olda piisavalt valmis. Ei ole veel veebileht valmis ning sotsiaalmeedia leht piisavalt hea.

Keegi ei ole 100% valmis ja ei oska kõiki asju. Minulgi on ette tulnud olukordi, kus ma ei oska midagi, aga siis tuleb ise lihtsalt asi selgeks teha. Ja endiselt ma ei oska kõike võimalikke asju teha, millega kokku võin puutuda.

Tee turu-uuring!

See on üks oluline osa alustamisest, mis aitab sul enda sihtgruppi paremini tundma õppida ja koguda ka väärtuslikke kontakte.

Vaata, millist hinda pakuvad teised virtuaalsed assistendid. Kas nad kasutavad pakette ja milliseid teenuseid nad pakuvad? Kuhu sina end positsioneerid?

Samuti on oluline vaadata, kuidas nad end reklaamivad. Selle järgi saad aimu sellest, kuidas sa eristuda saaksid.

Tee kõike seda kirjalikult.

Ivar Raav on raamatus „Juhtimise jalajälg“ on põhjendanud käsitsi kirjutamist sellega, et see aeglustab mõtlemist ja sa mõtled asjad põhjalikumalt läbi.

Lõpuks tee enda Facebooki seinal postitus, et pakud enda abi nendes asjades (too vähemalt 3 konkreetset näidet) ja kas keegi teab kedagi, kes võiks seda abi vajada. Palu sõpradel ka seda postitust jagada.

Minu tuttav pani virtuaalse assistendi mõtte mulle pähe ja ma tegingi postituse Facebooki seinal ja saingi endale kliendi. Sa ei tea kunagi, kuhu sinu Facebooki postitus välja jõuab.

Katseta ja vaata, mis juhtub. Kaotada ei ole midagi. Alati saad vajalikke oskusi juurde õppida, aga nende puudumine ei takista sul alustamast.

Kui sa soovid veel detailsemalt teada kuidas alustada virtuaalassistendina edukalt ja targalt, siis suurepärane abiline sel teekonnal on Eesti esimene virtuaalse assistendi käsiraamat “Ma ei tea, aga ma uurin välja”. 

Raamatu e-raamatu versioon on müügil Assistendikooli e-poes ja paberraamatut saab veel praegu soetada Eesti suurimatest raamatupoodidest (Apollo, Rahva Raamat).

Scroll to Top