tehisintellekt

Assistendid ja AI

Tehisintellekt on hetkel vaieldamatult üks aktuaalseim teema. Ka virtuaalassistentide maailmas ei saa sellest teemast vaikida.

Möödunud nädalavahetusel osalesin veebi vahendusel Mindvalley AI Summitil. Hiljuti kuulasin ka Turunduslabori tehisintellekti (AI) temaatikat käsitlevat loengut kus rääkis Piret Ilver. Tuginedes oma praktilistele kogemustele, avas ta AI kasutusvõimalusi erinevates kontekstides. Mul oli erakordselt põnev kuulata tema kogemustest seoses virtuaalassistendi otsimisega UpWorki platvormilt, kus tema eesmärgiks oli leida spetsialist, kes suudaks oma töös oskuslikult tehisintellekti rakendada.

Ilveri kogemused näitasid, et AI-d kasutava virtuaalassistendi otsing nõuab nutikat ja loovat lähenemist. Sageli eeldatakse, et Chat GPT ja teiste AI-lahenduste kasutamine on lihtsam, kui see tegelikult on. Kõik, kes väidavad, et suudavad AI-d kasutada, ei pruugi seda tegelikult osata. Tehisintellekti kasutamisest ei ole kasu, kui pole piisavalt oskusi AI-d treenida ja temalt õigeid küsimusi küsida.

Timo Porvali võrdlus tehisintellekti ja eestlastele tuntud Krati vahel oli eriti meeldejääv – kui peremees on rumal, võib Kratt põhjustada probleeme. Sama kehtib tehisintellekti kohta: on vaja oskusi, et temaga efektiivselt suhelda ja teda juhtida.

Tehisintellekti kasutamine

Tehisintellekti efektiivseks kasutamiseks tuleb õppida, kuidas AI-lt küsimusi küsida ja kuidas teda treenida. Samuti on vajalikud kriitilise mõtlemise oskus ja võime ise sisukaid tekste luua, et lugu inimlikumaks ja köitvamaks muuta. Lihtne nõue AI-le, nagu “Tekst on liiga robotlik, tee palun inimlikumaks”, ei pruugi alati anda soovitud tulemust. Kui inimene ei oska teksti luua, siis AI toodab tõenäoliselt liiga robotlikke tekste. Samuti võib liiga robotliku teksti kirjutada teksti looja ka ilma AI abita.

Üks oluline aspekt, mida tuleb meeles pidada, on ka faktide kontrollimine. Alati kontrolli üle kõik faktid, mida AI genereerib – kõik ei pruugi olla täpne.

Tehisintellekti kasutus Eesti virtuaalassistentide hulgas
2023. aasta kevadel tegutses Eestis hinnanguliselt umbes 100 virtuaalset assistenti. (Allikas: Kristi Vahteri virtuaalassistentide brändingu teemaline lõputöö)

Isiklike vestluste ja sotsiaalmeedia postituste kaudu, milles küsisin virtuaalassistentide kasutuskogemust AI-ga, leidsin peale iseenda veel ainult ühe virtuaalse assistendi, kes kasutas AI-d laialdaselt ning erinevatel eesmärkidel. Enamik teisi assistente olid AI-d proovinud vaid üksikutel kordadel aga regulaarselt ja pidevalt ei kasutanud või kasutasid vaid sotsiaalmeedia ning uudiskirjade tekstide loomiseks. Siinkohal võib muidugi olla, et ma ei leidnud kõiki AI regulaarseid kasutajaid virtuaalassistentide seast üles, aga üldmulje jäi, et Eesti virtuaalassistentide seas on AI kasutamine hetkel veel üsna lapsekingades.

Virtuaalse assistendi amet on tihedalt seotud tehnoloogia ja IT-valdkonnaga. Seetõttu on digitaalsete arengute mõistmine ja pidev uute oskuste omandamine kriitilise tähtsusega. On oluline mitte ainult katsetada uusi tööriistu, vaid õppida neid tõeliselt spetsialisti tasemel kasutama.

Oskuslik tehisintellekti rakendamine võib aidata pakkuda klientidele efektiivsemat teenust ja suurendada sissetulekuid. Täna, 2023. aasta juulis, on minu hinnangul selge konkurentsieelis neil virtuaalassistentidel, kes on suutnud AI kasutamise spetsialisti tasemel omandada ning oskavad seda igapäevaselt tõhusalt kasutada, arendades samal ajal ka oma inimlikku kirjutamisoskust, loovust ja laiemaid digiturundusoskusi.

Siin on loetelu võimalikest tegevustest, mida virtuaalassistent ja tehisintellekt koostöös teha saavad:
  • Erinevad tekstid: uudiskirjad, sotsiaalmeedia postitused, tootekirjeldused, blogiartiklid, vastuskirjad kliendipäringutele, videote skriptid, tõlked;
    Kokkuvõtted pdf-idest (juhendid, e-raamatud), tekstiloome või -toimetamine.
  • Veebilehe koodijupid;
  • Piltide ja reklaamide kujundused;
  • Heliklipid
  • Tabelid (nt. Google Sheets’is)
  • Sisuplaanid, sisu- ja sotsiaalmeedia mängude ideed
  • Ajurünnakud ja ideede põrgatamine

Mitmetele varem tuntud digitaalsetele tööriistadele on AI-lisad juba integreeritud ja need arenevad pidevalt, samuti on valik erinevaid brauseri laiendusi, millega AI võimekust lisada ja kiirelt kasutatavaks teha.

Septembrikuus on ka Virtuaalassistentide klubis fookuses tehisintellekt. Klubi ja sellega liitumise kohta saad lähemalt lugeda siit. Kui märkad, et uksed on parajasti avatud, siis tasub liituda, sest AI teemaline loeng jääb klubisse üles ja on igal ajal järelvaadatav.

 

Käesoleva blogiteksti autor: Liina Ostumaa (inimene)
Teksti toimetas: Chat GPT 4 (AI)
Visuaal: Midjourney Bot (AI)

Scroll to Top